Otaniemipeli

Otaniemipeli on lautapeli, jossa seikkaillaan Otaniemessä olutta juoden ja slimeä syöden. Peli on vanhempi kuin itse Tietokilta.

Perinteitä

Otaniemipeliä pelataan vuosittain ainakin killan vuosi- ja vaalikokouksien jatkoilla. Pelissä joukkuejako on vapaa, mutta viime aikoina peliin on useimmiten osallistunut seuraava kokoonpano: phuksien joukkue, uuden ja vanhan TiKH:n joukkueet sekä wanhojen joukkue.

Joukkueet

Peliä pelataan vähintään kolmella kolmihenkisellä joukkueella. Joukkueita voi olla myös neljä tai jopa viisi.

Pelin kulku

Peliä pelataan pelilaudalla, jossa on kuvattuna Otaniemi ja piirrettynä edettävä reitti. Reitillä edetään aina nopan osoittama ruutumäärä (heitetään kahta noppaa ja edetään pienemmän mukaan).

Vanha pelilauta on piirretty vanhan kiltahuoneen pöydän alapintaan. Vaihtoehtoisesti pelilautana voidaan käyttää v. 2001 valmistunutta (päivitetty v. 2003) uutta lautaa. Uudessa laudassa on muutettu hieman reittiä ja lisätty erikoisruutuja (ruutujen määrä on sama kuin vanhassa).

Vaalikokouksessa 2008 hyväksyttiin ponsi, joka velvoitti Tietokillan hallitusta tutkimaan mahdollisuutta hankkia oma Tampere, esimerkiksi kiltahuoneelle. Samassa vaalikokouksessa Tietokillalle valittiin myös Tampereen suurlähettiläs, joka alkuvuodesta 2009 toimitti Tietokillan järjestämään Titeenien taistoon Otaniemipelin Tampere-lisäosan. Näin TiKH '09 täytti mallikkaasti ponnen, ja kilta sai oman Tampereen.

Voittaminen

Pelin voittaa se joukkue, joka ensimmäiseksi pääsee TASALUVULLA kiltahuoneelle. Mikäli joukkue heittää yli, joutuu se palaamaan taaksepäin vaadittavan matkan (eli esim. vanhalle kiltahuoneelle voi joutua useammin kuin kerran pelin aikana).

Kaljat

Pelin alussa jokaisessa ruudussa on IV-olutpullo. Kun joukkue päätyy ruutuun, jossa on pullo, joutuu joukkue juomaan sen, ennenkuin voi jatkaa peliä sakkokaljan uhalla.

Tavallisia ruutuja ei täydennetä uusilla pulloilla, vaan ne jäävät tyhjiksi.

Sakkokaljat

Peliä kannattaa pelata joukkeiden penseilyn estämiseksi sakkokaljoilla. Kahta eri systeemiä on käytetty. Vanha tapa on antaa joukkueelle sakkokalja, jos joukkue ei ole juonut pulloaan/syönyt ruokaansa kun tulee seuraavan kerran heittovuoroon. Tätä tapaa käytettäessä kannattaa varata ämpäri/joukkue pöydän viereen...

Uudempi tapa on lisätä hidastelevan joukkueen eteen tyhjään ruutuun kaljapullo. Tämä ei siis koske johtavaa joukkuetta eikä joukkuetta, jonka takana on pelaava joukkue. Myöskään mikäli johtavakin joukkue juo eikä heitä, ei kaljoja lisätä.

Otaniemipelin Tampere-lisäosa

TiTen excubussi kaappaa joukkueen mukaansa Tampereelle, mikäli joukkue pysähtyy voimalaitoksen ja fyssanlafkan ruokalan välisessä risteyksessä olevaan ruutuun. Joukkue siirretään lisäosalaudan ensimmäiseen ruutuun (se valkoinen päätyruutu).

Erikoisruudut

Erikoisruudut etenemisjärjestyksessä ovat:

Pelimaksut

Pelaajat maksavat käyttämistään pelitarvikkeista killan isännän/emännän määräämän korvauksen.

Erikoisruudut aakkosjärjestyksessä

3A

3A:n saunastakaan ei kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Alvari

Alvariin saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

AS:n kiltahuone

AS:n kiltiksellä pelataan AShuikkaa. Siispä ruudussa on keskituoppi sisältäen kaljaa, siideriä ja punkkua suhteessa 1:1:1.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Etuparkki, ekskubussi

Tämän ruudun jälkeen ekskubussi vie takaisin Otaniemeen Smökin ja Kappelin väliseen valkoiseen ruutuun.

Joukkue voi halutessaan tilata bussimatkalle juotavaa (kola, kalja, siideri, punkku)

Fyssan ruokala

Fyssan ruokalaan saapuvaa odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Gorsu

Gorsustahan ei tunnetusti kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Pub Jälkipeli

Pub Jälkipelistä ei kalja lopu, eli ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Kappeli

Kappelissa joukkueelle tarjotaan tavanomaisen kaljan sijaan lasillinen ehtoollisviiniä, joka tulee nauttia ennen matkan jatkamista.

Rasti täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Keltsu

Keltsuun saapuva joukkue joutuu nauttimaan kolme pulloa kaljaa sekä lasillisen hyytelöä, ennenkuin voi jatkaa matkaa.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen! Keltsusta ei juoma eikä ruoka lopu!

Kemman lafkan kuppila

Kemman lafkan kuppilaan saapuvaa odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Koneen kiltahuone

Vierailu koneen kiltahuoneella.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Kultainen Apina

Kapinasta ei kalja lopu. Joukkue juo yhden oluen.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Mikontalo

Mikontalo tekee kiljua kioton sopimusta uhmaten! Joukkue juo lasin kotiviiniä eli punkkua.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.

OK20 saunat

OK20:sta ei kalja lopu!

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

OLOhuone

OLOhuoneella juodaankin tequilaa!

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Ostari

Otariisto, R-Kioski ja Jamoi. Kalja ei kaupasta lopu.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

OUBS, Otaniemi Underground Broadcasting System

OUBS:iin saapuvaa joukkuetta odottaa kaljapullon sijasta snapsillinen Fernet-Brancaa (voidaan hätätapauksissa korvata Minttu-Fernetillä).

Ruutu täydennetään joka joukkueen jälkeen!

Puunjalostajakillan kiltahuone

Vierailu puunjalostajien kiltahuoneella.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Prodekon kiltahuone

Prodekon kiltahuoneella juodaan tuopillinen Thunderia. Thunder ei tunnetusti lopu tarpeeksi ajoissa.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Raksan kiltahuone

Rakennusinsinöörikillan kiltahuoneella pelataan pikainen Norske Kimble. Joukkue heittää kahta noppaa ja saa pienemmän silmäluvun mukaisen määrän kaljapulloja juotavakseen.

Rantsu

Rantsulta ei kalja lopu!

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Sähkön ruokala

Sähkön ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Smökki

Servin Mökkiin saapuvaa odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään sekä ruualla että juomalla jokaisen joukkueen jälkeen!

Sähkölaitos

Sähkölaitokselta saa kaljan sijaan piristävän energiajuoman. Voimalaitokseltahan ei virta lopu, eli ruutuun ilmestyy aina uusi tölkki.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

TiTen kiltis

Kiltahuone muuttaa Kolaa koodiksi. Joukkue juo lasin kolaa. Terästettynä yleisön vaatiessa.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Teekkarisauna

Joukkue on päätynyt teekkarisaunalle jossa ohjelmassa on teekkarisauna(tm). Joukkue joutuu nauttimaan kolme pulloa kaljaa sekä lasillisen hyytelöä, ennenkuin voi jatkaa matkaa.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.

TuAS-talon ruokala

TuAS-talon ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Tupsula

Käyt padassa ja hörppäät puoli litraa patavettä. Varo kortsuja! Ryhmä juo puoli litraa lämmintä lonkeroa, jossa saattaa olla kondomi.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen.

Täffän ruokala

Täffällä ei olekaan spagettipäivä vaan hyytelöpäivä.

Ruutu täytetään ruualla ja juomalla jokaisen joukkueen jälkeen.

T-talon ruokala

T-talon ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Uimahalli

Uimahallilla juodaankin kaljan sijasta vissyä. Uimahallista ei myöskään juotava lopu.

Ruutua täydennetään joka joukkueen jälkeen!

Urheilukenttä

Urheilukentän kohdalla sinne ensimmäiseksi saapunut joukkue suorittaa 110 metrin aidat eli juo kolme pulloa olutta, ennenkuin pääsee jatkamaan.

Ruutua ei täydennetä!

Vuorilafkan ruokala

Vuoren ruokalaan saapuvaa joukkuetta odottaa tavalliseen tapaan lasillinen hyytelöä.

Ruutu täytetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Ylioppilaiden terveydenhuoltosäätiö

YTHS:llä joukkue saa kaljapullon sijasta juotavakseen snapsilasillisen pirtua. Hätätilassa käy myös esim. A12-denaturoitu sprii...

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen!

Tietokillan vanha(t) kiltahuone(et)

Vanhan kiltahuoneen muistoksi kiltahuoneella on aluksi yksi kalja.

Ruutu täydennetään jokaisen joukkueen jälkeen. Jokaisella käynnin jälkeen ruutuun ilmestyy yksi kalja enemmän kuin edellisellä kerralla! Ruutuun voi sama joukkue joutua useampaan kertaan.

Hyytelö

Tunnetaan myös nimellä Slime(tm)
Resepti salainen